Faktura
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om faktura.
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om faktura.
Har du AutoPASS-avtale med Fremtind Service kan du få fakturaene dine tilsendt per post eller elektronisk. Vi anbefaler elektronisk faktura, da slipper du administrasjonsgebyr og det er enklere å betale og ha kontroll. Når det gjelder elektronisk faktura har vi to alternativer for bedriftskunder.
Hvor ofte du mottar faktura fra oss kommer an på hvor mye du kjører.
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du få faktura tilsendt som PDF enten i nettbanken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
Mangler fakturaen KID nummer, kan dette være fordi du har avtalegiro, da trekkes beløpet automatisk fra din konto.
Den vanligste årsaken er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp på den solgte bilen. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du logger inn og endrer avtalen din hvis du selger og kjøper bil. En annen årsak kan være at de fakturerte passeringene gjelder fra før bilen ble solgt og avtalen ble avsluttet.
Logg inn for å se full oversikt over alle fakturaer og bompasseringer.
Hvis du betaler fakturaen til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke innbetalingen registrert. Hvis du ikke betaler til vårt kontonummer innen forfall vil du få tilsendt faktura med inkassovarsel.
Lurer du på om en faktura er betalt riktig? Logg inn å se fakturaoversikt.
Logg inn
Det er 14 dagers forfall på faktura.
Vi har et gebyr på 49 kroner for å dekke kostnadene knyttet til håndteringen av papirfaktura. Du kan velge elektronisk faktura som et enklere og mer miljøvennlig alternativ.