Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Faktura og priser
  • Kundeservice
  • Faktura og priser
    • Oversikt over priser
    • Når sender vi faktura?
    • Faktureringsmetoder
    • Informasjon om inkasso
    • Ofte stilte spørsmål
  • English
  • Faktura og priser
  • Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura

  • Hvorfor har jeg fått penger i retur fra dere?

    Mest sannsynlig er det fordi betalingen din ikke gikk gjennom, ofte fordi KID-nummeret ikke har blitt skrevet riktig. Da blir pengene automatisk tilbakebetalt. 

    Det kan også være fordi det er blitt betalt en faktura to ganger. Da blir gang nummer to automatisk tilbakebetalt. 

  • Er det moms (mva) på bompasseringer?

    Det er ikke moms på bomstasjoner i Norge. 

    På ferjestrekninger i Norge hvor du kan bruke bombrikken din, samt ferjer og broer i Norden, er det moms (mva).

  • Hvor finner jeg oversikt over ubetalte fakturaer?

    Logg deg inn på Min side. Der har du full oversikt over dine fakturaer, og kan se om det er noen ubetalte fakturaer. 

  • Hvorfor har jeg fått faktura på en bil jeg har solgt?

    Den vanligste årsaken er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp på den solgte bilen. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du endrer avtalen på Min side hvis du selger og kjøper bil. 

    Det kan også være at passeringene som er fakturert er fra før bilen ble solgt og avtalen avsluttet. På fakturaen ser du når og hvor bompasseringene er fra. Du har også full oversikt over bompasseingene som er fakturert på Min side.

     

  • Hvorfor har jeg mottatt inkassovarsel på en gammel faktura?

    Noen kunder har mottatt inkassovarsel som kan ha opprinnelse fra en periode litt tilbake i tid. Faktura har ikke blitt sendt til inkasso enda. Dette er et varsel om at faktura vil bli sendt til inkasso hvis den ikke blir betalt innen fristen.  

    Hvis du vil klage eller allerede har betalt, fyll ut et kontaktskjema og legg ved dokumentasjon. Du finner kvittering for utført betaling i nettbanken din, kvitteringen må vise KID, dato, beløp og kontonumre. 

  • Hvorfor øker dere gebyret for papirfaktura?

    Vi har tatt et relativt lavt papirgebyr (miljøgebyr? Venter på avklaring) over mange år, som ikke lenger dekker kostnadene for håndtering av papirfakturaer. Vi øker gebyret for papirfaktura til 49 fra 1. april 2022. Du kan velge elektronisk faktura som et enklere og mer miljøvennlig alternativ. 

    Les mer 

  • Hvor lang er forfallstiden på faktura?

    Det er 14 dagers forfall på faktura, både hovedfaktura og inkassovarsel. 

  • Hva skjer hvis jeg betaler til et annet kontonummer?

    Hvis du betaler fakturaen til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke innbetalingen registrert. Hvis du ikke betaler til vårt kontonummer innen forfall vil du få tilsendt faktura med inkassovarsel. 

    Lurer du på om en faktura er betalt riktig? 

    Sjekk fakturastatus på Min side

  • Jeg vil betale en faktura, men mangler betalingsinformasjon

    Logg deg inn på Min side. Under kategorien "Faktura" finner du oversikt over dine fakturaer. Her ser du også passeringene og betalingsinformasjon. 

     

Faktura og priser

  • Oversikt over priser
  • Når sender vi faktura?
  • Faktureringsmetoder
  • Informasjon om inkasso
  • Ofte stilte spørsmål

Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...