Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Bompengekalkulator
  • Betaling og faktura
  • Kundeservice
  • Betaling og faktura
    • Oversikt over priser
    • Når sender vi faktura?
    • Fakturavalg
    • Informasjon om inkasso
    • Ofte stilte spørsmål
  • English
  • Betaling og faktura
  • Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om faktura

  • Årsak til tilbakebetaling

    Mest sannsynlig er det fordi betalingen ikke gikk gjennom, ofte fordi KID-nummeret ikke har blitt skrevet riktig. Da blir pengene automatisk tilbakebetalt. 

    Det kan også være fordi det er blitt betalt en faktura to ganger. Da blir gang nummer to automatisk tilbakebetalt. 

  • Moms på bompasseringer

    Det er ikke moms på bompasseringer i Norge. 

    Det er moms på ferjestrekninger i Norge hvor du kan bruke bombrikke, samt ferjer og broer i Norden.

  • Oversikt over ubetalte fakturaer

    På Min side har du full oversikt over dine fakturaer, betalte og ubetalte. 

  • Mottatt faktura på solgt bil

    Den vanligste årsaken er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp på den solgte bilen. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du endrer avtalen din på Min side hvis du selger og kjøper bil. En annen årsak kan være at de fakturerte passeringene gjelder fra før bilen ble solgt og avtalen avsluttet.

     

    På Min side finner du oversikt over fakturaer og alle bompasseringer.

     

  • Mottatt inkassovarsel på gammel faktura

    Noen kunder mottar inkassovarsel som kan ha opprinnelse fra en periode tilbake i tid. Dette er bare et varsel om at faktura vil bli sendt til inkasso hvis faktura ikke blir betalt innen fristen.  

    Hvis du vil klage eller allerede har betalt, fyll ut et kontaktskjema og legg ved dokumentasjon. Du finner kvittering for utført betaling i nettbanken din, kvitteringen må vise KID, dato, beløp og kontonummer. 

  • Gebyr for papirfaktura

    Vi har et gebyr på 49 kroner for å dekke kostnadene knyttet til håndteringen av papirfaktura. Du kan velge elektronisk faktura som et enklere og mer miljøvennlig alternativ. 

    Les mer 

  • Forfallstid på faktura

    Det er 14 dagers forfall på faktura og inkassovarsel. 

  • Betalt til feil kontonummer

    Hvis du betaler fakturaen til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke innbetalingen registrert. Hvis du ikke betaler til vårt kontonummer innen forfall vil du få tilsendt faktura med inkassovarsel. 

    Lurer du på om en faktura er betalt riktig? 

    Sjekk fakturastatus på Min side

  • Manglende betalingsinformasjon

    Logg deg inn på Min side. Under kategorien "Faktura" finner du oversikt over dine fakturaer. Her finner betalingsinformasjon for fakturaen, samt oversikt over passeringer. 

     

Betaling og faktura

  • Oversikt over priser
  • Når sender vi faktura?
  • Fakturavalg
  • Informasjon om inkasso
  • Ofte stilte spørsmål


Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo

Org.nr: 922 177 724
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...