Kunder fra Bompengeselskapet Nord eller Vegfinans
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene knyttet til AutoPASS-avtale flyttet fra Bompengeselskap Nord eller Vegfinans.
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene knyttet til AutoPASS-avtale flyttet fra Bompengeselskap Nord eller Vegfinans.
Nei, du beholder bombrikken, kundenummeret og de samme AutoPASS-fordelene.
Ja, det får du.
Frem til 17. januar logger du inn på Min side på autopass.no som før. Fra 13. til 17 januar vil du dessverre ikke kunne bestille ny brikke, se passeringer fra disse datoene eller endre adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Fra og med 17. januar vil avtalen din være flyttet over til Min side på fremtindservice.no. Her vil du se alle dine passeringer fra og med 13. januar og fakturaer som blir sendt fra Fremtind Service. I tillegg kan du endre bilnummer, legge til kjøretøy og avslutte avtaler. Passeringer og fakturaer som er knyttet til tiden med Vegfinans eller Bompengeselskap Nord ser du på Min side på autopass.no, også etter 17. januar.
Du logger deg inn med BankID. Første gang du logger inn, legger du også ved kundenummer og bilnummer for å knytte deg opp til avtalen din. Du beholder ditt gamle kundenummer, som du finner på fakturaen fra Bompengeselskap Nord eller Vegfinans.
Er du bedriftskunde? Første gang du logger inn som bedriftskunde, logger du inn via lenke som sendes til deg på e-post.
Nei, det er kun aktive AutoPASS-avtaler som blir overført til Fremtind Service. Hvis du sier opp avtalen din før 13. januar vil ikke bombrikken din bli flyttet over til Fremtind Service. Når du kjøper deg en ny bil, bestiller du ny brikke på Min side her på fremtindservice.no og får nytt kundenummer.
Frem til 17. januar kan du endre bilnummer på eksisterende brikke på Min side på autopass.no. Det er dessverre ikke mulig å bestille ny brikke på eksisterende avtalen din i perioden fra 13. til 17. januar på Min side verken på autopass.no eller fremtindservice.no eller via kundeservice.
Fra og med 17. januar endrer du bilnummer på eksisternede brikke eller bestille ny brikke på Min side her på fremtindservice.no.
Det er ikke mulig å opprette ny avtale på Min side på autopass.no etter 12. januar.
Ønsker du å opprette avtale på ny bil i perioden 13 til 17. januar er det mulig å gjøre Min side her på fremtindservice.no. Du vil få et nytt kundenummer og det vil bli fakturert på en egen faktura. Hvis du oppretter ny avtale 17. januar eller senere, kan du opprette det på ditt eksisterende kundenummer og avtale på Min side her på fremtindservice.no.
Fakturaer for passeringer til og med 12. januar ser du på Min side på autopass.no. Fakturaer for passeringer fra og med 13. januar ser du på Min side her på fremtindservice.no .
Passeringer i perioden 13 til 17. januar er dessverre ikke tilgjengelige før 17. januar.
Første faktura fra oss vil bli sendt ut tidligst i februar.
Nei, ikke nødvendigvis. Hvordan du mottar fakturaen din avhenger av hva slags avtale du har med banken din eller Vipps.
Hvis du har eFaktura som «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle» eller Vipps eFaktura, mottar du faktura fra oss i nettbanken eller i Vipps-appen. Hvis du har registrert eFaktura og Vipps eFaktura, mottar du faktura både i nettbanken din og i Vipps-appen. Du velger selv om du vil betale fakturaen i nettbanken eller i Vipps-appen, det er ikke mulig å betale begge steder.
Hvis du ikke har eFaktura som «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle» eller Vipps eFaktura, vil vi sende første faktura per post til deg uten papirgebyr. Vi anbefaler å opprette elektronisk faktura slik at du neste gang slipper å få faktura i posten og med papirgebyr.
Første faktura vil tidligst bli sendt ut i februar. Du kan lese mer om fakturaintervallene våre.
Her ser du oversikt over de ulike løsningene for elektronisk faktura, og hvordan du oppretter det.
Ja, hvis du ikke har eFaktura som «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle» må du det. AvtaleGiroen- og/eller eFaktura 1.0-avtalen din følger ikke med videre til oss. Du må derfor opprette dette på nytt i nettbanken. eFaktura kan du opprette med en gang «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», men AvtaleGiro må du opprette etter at du har mottatt første faktura.
Nei, siden du nå skal betale til Fremtind Service er det nytt kontonummer og betalingsinformasjon. Det er derfor viktig at du betaler fakturaen du mottar fra Fremtind Service til riktig kontonummer, slik at betalingen blir registrert. Hvis du betaler til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke fakturaen din registrert som betalt og du kan få tilsendt inkassovarsel.
Ja, selv om passeringer i januar blir fakturert fra to forskjellige selskaper, får du like fullt fordelen månedstak for januar.
Fyll ut feltene under for å starte en chat: