Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Min side
  • Kundeservice
  • AutoPASS
  • Priser og betaling
  • Bompengekalkulator
  • Kundeservice
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • Faktura

Faktura

Her kan du finne svar på de vanligste spørsmålene om faktura.

  • Hvor henter jeg ut passeringsdetaljer?

    Du finner dette både på Min side og på Mine kjøretøy. 

    Min side
    Du kan velge om du ønsker passeringsdetaljer knyttet til en faktura eller en bestemt periode. 

    Under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du passeringene knyttet til en bestemt faktura. Finn den aktuelle fakturaen og klikk på "Gå til passeringer".

    Under kategorien "Passeringer" i menyen til venstre finner du dine passeringer. Du velger hvilken brikke/kjøretøy du vil se passeringene til og hvilken periode. Du kan velge maks 30 dager om gangen.

    Mine kjøretøy
    Du kan velge om du ønsker passeringsdetaljer knyttet til en faktura eller en bestemt periode. 

    1. Klikk deg først inn på passeringer.
    2. Klikk så på et av alternativene nedenfor:
      1. For siste 30 dager for et kjøretøy
      2. For et kjøretøy i en periode 
      3. For et døgn 
      4. For en faktura
  • Hvilke muligheter har vi for fakturering og hvordan opprettes det?

    Har du AutoPASS-avtale med Fremtind Service kan du få fakturaene dine tilsendt per post eller elektronisk. Vi anbefaler alle å ha elektronisk faktura, du slipper papirgebyr og det er enklere både å betale og ha kontroll. Når det gjelder elektronisk faktura har vi to alternativer for bedriftskunder. 

    • E-post: Faktura sendes som PDF-vedlegg til valgfri e-postadresse. Kontakt oss for registrering.
    • EHF-faktura: Hvis din bedrift er registrert i ELMA-registeret kan dere motta faktura via denne kanalen. Kontakt oss for registrering.

     

  • Hvor ofte sender dere faktura?

    Har AutoPASS-avtale: Det vanligste er at vi sender faktura ca en gang i måneden. Det skjer når kunden kjører for mer enn 500 kr. Hvis det kjøres mer enn 50.000 kr på 14 dager sender vi faktura ca hver 14 dag. Hvis det kjøres for mindre enn 500 kr på en måned sender vi faktura når det er kjørt for over 500 kr, senest innen fem måneder.  

    Har ikke AutoPASS-avtale: Her sender vi også faktura ca en gang i måneden hvis det kjøres for mer enn 500 kr på en måned. Hvis det ikke er kjørt for mer enn 500 kr på en måned, sender vi faktura når dette beløpet er passer, eller senest innen tre måneder.

    De variable fakturaintervallene sparer både miljø og administrasjonskostnader ved å ikke sende ut faktura hyppig med veldig små beløp. 

    Se tabellene nedenfor som viser fakturaintervallene våre:

    Med avtale:
    BeløpNår faktura sendes
    50.000 kr eller mer Hver 14 dag
    500 kr til 50.000 krHver måned 
    Mindre enn 500 kr Innen 5 månder 

     

    Uten avtale:
    Fra beløpNår faktura sendes
    500 kr eller mer Hver måned 
    Mindre enn 500 krInnen 3 måneder

     

  • Hva skjer hvis jeg betaler til Fjellinjen AS sitt kontonummer?

    Ettersom vi er nå to seperate selskap, vil Fjellinjen automatisk tilbakebetale det du har betalt til de. Hvis du ikke betaler fakturaen til oss, Fremtind Service, innen forfall vil du få inkassovarsel. 

  • Jeg ønsker å betale en faktura, men mangler betalingsinformasjon.

    Logg deg inn på Min side. Under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du oversikt over dine fakturaer. Her ser du også passeringene og betalingsinfo. 

     

  • Hvor finner jeg kopi av mine fakturaer?

    Du finner dine fakturaer på Min side.

    Logg deg inn på  Min side. Under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du oversikt over dine fakturaer. Her ser du også passeringene og betalingsinfo. 

    Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi deg å opprette eFaktura eller e-postfaktura. Da vil du framover få faktura tilsendt som pdf enten i banken eller på e-post.

    Hvis du har mottatt faktura i Vipps, finner du ogsp kopi av fakturaene i Vipps-appen.

     

  • Hvor finner jeg oversikt over mine fakturaer?

    Du finner oversikt over dine fakturaer på Min side.

    Under kategorien "Faktura" i menyen til venstre finner du oversikt over dine fakturaer. Du ser hvilke som er betalt, sendt og ubetalte. Her finner du også betalingsinformasjon og passeringsdetaljer ved å trykke på hake-symbolet til venstre for fakturanummeret. 

    Finner du ikke fakturaen din, sjekk om du søker på riktig dato. Det kan endres øverst til venstre. 

  • Hvor finner jeg oversikt over ubetalte fakturaer?

    Logg deg inn på Min side. Der har du full oversikt over dine fakturaer, og kan se om det er noen ubetalte fakturaer. 

  • Hvordan kan jeg finne en oversikt over mine siste fakturaer?

    1. Logg deg inn på Min side 
    2. Klikk deg først inn på avtalen det gjelder.
      nederst på siden som dukker opp finner du en oversikt over dine siste fakturaer:
      Ønsker du passeringer knyttet til en faktura klikker du på "Vis" under "Siste fakturaer"

    Er fakturaen betalt er den markert med grønn under status. 

  • Hvorfor har jeg fått faktura på en bil jeg har solgt?

    Den vanligste årsaken til at du kan få en faktura for en bil du har solgt er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du varsler oss parallelt ved bilbytte.  

    Du kan avslutte avtalen din på Min side.

    Det kan også være at passeringene som er fakturert er fra før bilen ble solgt. På fakturaen ser du når og hvor bompasseringene er fra. Du har også full oversikt over bompasseingene som er fakturert på Min side.

     

  • Hvorfor har jeg blitt fakturert for en bompassering på et sted jeg aldri har vært?

    Det kan dessverre skje at bompasseringer blir feil avlest en sjelden gang. Bilskiltet er i så fall feiltolket, og bompasseringen blir da fakturert til feil person. 

    Hvis du har blitt fakturert for en bompassering på et sted du aldri har vært, kontakt oss slik at vi kan se nærmere på saken. Er det en feilregistrerte bompassering som er registrert med bilde og ikke bombrikken sletter vi bompasseringen og du får en ny faktura. 

  • Hvordan kan jeg se at jeg har fått timesrabatten og månedstaket på min avtale?

    Timesregel: Du betaler kun for en passering i timen, dette gjelder separat for hvert område. 

    Månedstak: Du betaler maks antall passeringen i en kalendermåned i ett bomomåredet. 

    Les mer om timesregel og månedstak. 

    Du kan se dine passeringer på Min side. For å se hvor mange passeringer du har blitt belastet for på en måned må du se på tidsperiode, og ikke passeringer knyttet til faktura. En faktura kan gå over to eller flere kalendermåneder.

Fremtind Service AS
Postboks 459 Sentrum 
0105 Oslo
 

 

logo fremtind

  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...