Faktura
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om faktura.
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om faktura.
Har du AutoPASS-avtale med Fremtind Service kan du få fakturaene dine tilsendt per post eller elektronisk. Vi anbefaler elektronisk faktura, da slipper du administrasjonsgebyr og det er enklere å betale og ha kontroll. Når det gjelder elektronisk faktura har vi to alternativer for bedriftskunder.
Hvor ofte du mottar faktura fra oss kommer an på hvor mye du kjører.
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du fremover få faktura tilsendt som PDF enten i banken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
På Min side har du full oversikt over dine fakturaer, betalte og ubetalte.
Den vanligste årsaken er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp på den solgte bilen. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du endrer avtalen din på Min side hvis du selger og kjøper bil. En annen årsak kan være at de fakturerte passeringene gjelder fra før bilen ble solgt og avtalen avsluttet.
På Min side finner du oversikt over fakturaer og alle bompasseringer.
Noen kunder mottar inkassovarsel som kan ha opprinnelse fra en periode tilbake i tid. Dette er bare et varsel om at faktura vil bli sendt til inkasso hvis faktura ikke blir betalt innen fristen.
Hvis du vil klage eller allerede har betalt, fyll ut et kontaktskjema og legg ved dokumentasjon. Du finner kvittering for utført betaling i nettbanken din, kvitteringen må vise KID, dato, beløp og kontonummer.
Vi har et gebyr på 49 kroner for å dekke kostnadene knyttet til håndteringen av papirfaktura. Du kan velge elektronisk faktura som et enklere og mer miljøvennlig alternativ.
Har du AvtaleGiro får du tilsendt kopi av faktura enten som eFaktura i nettbanken eller på e-post.
Dette er en kopi av fakturaen din, og skal ikke betales. Det er derfor det står xxxx på feltet til KID-nummeret.
Det er 14 dagers forfall på faktura og inkassovarsel.
Hvis du betaler fakturaen til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke innbetalingen registrert. Hvis du ikke betaler til vårt kontonummer innen forfall vil du få tilsendt faktura med inkassovarsel.
Lurer du på om en faktura er betalt riktig?
Logg deg inn på Min side. Under kategorien "Faktura" finner du oversikt over dine fakturaer. Her finner betalingsinformasjon for fakturaen, samt oversikt over passeringer.
Fyll ut feltene under for å starte en chat: