Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Bompengekalkulator
  • Betaling og faktura
  • Kundeservice
  • Kundeservice
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • Min side

Min side

Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om Min side.

Maler som viser steg for steg med bilder (PDF, 864KB)

  • Innlogging for bedriftskunder

    For å bli bedriftskunde må du fylle ut et skjema for å inngå AutoPASS-avtale.
    Du mottar så en e-post fra oss med lenke til førstegangs innlogging.

    Senere bruker du din BankID for innlogging. 

    Logg inn Bli kunde

    Har du ikke mottatt e-post med lenke for innlogging, eller av andre grunner ikke har fått tilgang, må du kontakte oss for å få en ny e-post med lenke.

    Kontakt oss

  • Logget inn på Min side men får feilmelding "Noe gikk galt", eller "Access denied".

    Det kan være ulike årsaker til at du får feilmeldingen "noe gikk galt" eller "Access denied" når du logger deg inn.

    • Feil kundenummer. Kundenummeret finner du øverst til høyre på fakturaen din. 
    • Feil registreringsnummer. Du skriver inn registreringsnummeret til en av bilene du har avtale på, pass på at det er uten mellomrom eller andre spesialtegn.
    • Feil type innlogging. Kunder med registrert adresse i Norge skal logge seg inn med BankID. Kunder som har registrert adresse utenfor Norge skal logge seg inn med brukernavn og passord.
    • For privatkunder må første innlogging gjennomføres av personen avtalen står registrert på.
    • Hvis punktene ovenfor ikke er tilfelle, forsøk en annen nettleser, mobil eller nettbrett.
  • Endre registreringsnummer på bombrikken

    Ønsker du å bruke bombrikken i en annen bil kan endre avtalen din. Dette gjør du ved å logge inn og flytte brikken over til en ny bil.

    • Logg inn
    • Under "Avtaler" finner du «Gjør endringer»
    • Velg «Flytt brikke»
    • Velg brikke/kjøretøy som du skal flytte
    • Trykk «Neste» og følg stegene for å legge til informasjon om nytt kjøretøy

    Min side 

  • Avslutt avtale på solgt bil

    Har du allerede kjøpt ny bil kan du logge inn å flytte brikken din over til den nye bilen under "Gjør endringer" og "Flytt brikke".

    Hvis du har avsluttet avtalen men vil beholde brikken for bruke den på en ny bil senere, må du velge den inaktive brikken/avtalen under avtaleoversikt og flytte brikken over til ny bil. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken og du kan kaste den som elektronisk avfall.

    Sånn avslutter du avtalen:

    • Logg inn og velg kundeforhold
    • Bla nedover til "Gjør endringer" og velg "Fjern en bil" 
    • Velg brikken/kjøretøyet du ønsker å fjerne
    • Følg stegene
    • Avtalen for kjøretøyet er nå avsluttet

     

  • Finn dine passeringer

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på «Passeringer» øverst på siden
    • Velg ønsket periode og kjøretøy
    • Klikk på «Vis passeringer»

     

    Hvis du ønsker å eksportere dine passeringer til en CSV-fil-følger du disse stegene:

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på "Avtaler" øverst på siden
    • Bla deg ned på siden til "Avtaleoversikt" og velg kjøretøyet du ønsker å se passeringene til
    • Trykk på "Se detaljer" og velg hvilken periode du ønsker å se passeringene for
    • Trykk så på "Eksporter passeringsliste" og en CSV-fil blir lastet opp. 
  • Finn dine fakturaer

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på «Fakturaer» øverst på siden
    • Her ser du dine ubetalte fakturaer 
    • Klikk på «Arkiv» for å se dine betalte fakturaer
    • Velg en periode og klikk «Vis»

    Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du fremover få faktura tilsendt som PDF enten i banken eller på e-post.

    Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.

  • Betalingsinformasjon for utestående faktura

    • Logg inn på Min side.
    • Klikk på "Fakturaer" øverst på siden.
    • Under "Ubetalte" ser du dine ubetalte fakturaer.
    • Du kan se fakturanummer, forfallsdato, beløp og avtalenavn.
    • Klikk "Se detaljer" for å se betalingsdetaljer.
  • Se utestående fakturaer

    • Logg inn på Min side
    • Velg kundeforhold 
    • Velg "Faktura" fra menyen
    • Antall ubetalte fakturaer ser du under overskriften
    • Du finner også informasjon om ubetalte, betalte, og arkiverte fakturaer på siden
  • Endre personopplysninger

    • Logg inn
    • Klikk på ikonet oppe til høyre ved siden av navnet ditt
    • Velg "Innstillinger" og trykk "rediger" for å gjøre endringer

    Du kan endre e-post, telefonnummer, adresse, og legge til fakturaadresse og leveringsadresse.
    Du kan ikke endre navn og fødselsdato, fordi 
    avtalen er personlig knyttet opp mot deg.
    Min side

     

  • Finn riktig eurokode/euroklasse/miljøklasse

    Det finner du under "utslipp og miljøklasse" på Statens vegvesen sine nettsider.

    Sjekk oppslysninger hos Statens vegvesen

  • PDF-fil og CSV-fil for passeringsoversikt viser forskjellig sum

    I noen tilfeller kan det være forskjellig sum på passeringsoversikt på PDF-fil og CSV-fil. Det kan skje hvis det i perioden er passeringer som er kreditert eller hvis det er sendt ut ny brikke og det er fakturert depositum for brikken. 

    I CSV-filen ser du kun det som skal betales, mens i PDF-filen ser du både passeringer som skal betales og passeringer som skal krediteres, og eventuelt brikkedepositum. 

Kundeservice


Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo

Org.nr: 922 177 724
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...