Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Bompengekalkulator
  • Betaling og faktura
  • Kundeservice
  • Kundeservice
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • AutoPASS-avtale

AutoPASS-avtale

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om AutoPASS-avtale.

  • Hva koster AutoPASS-avtale?

    Du betaler kun et depostitum på kr. 200 for bombrikken på første faktura, i tillegg til bompasseringer du har hatt. Depositumet får du tilbake når du avslutter avtalen din. Det er ikke månedsavgift eller årsavgift på AutoPASS-avtalen.

  • Avtalebetingelser

    Les avtalebetingelsene her

  • Hvor kan bombrikken brukes

    Du kan bruke bombrikken i hele Norge.

    • Alle AutoPASS-bomstasjoner
    • Alle ferjer i Norge som er knyttet til AutoPASS for ferje
    • Ferjen Bastø-Fosen mellom Moss og Horten 
    • En rekke ferjer og broer i hele Norden 

     

     

  • Nytt feste til bombrikken

    Du kan bestille feste til bombrikken på Min side.
    Bestill feste til bombrikken

  • Montering av bombrikke

    Hvordan monterer jeg bombrikke 

  • Selge bil

    Det er viktig å avslutte AutoPASS-avtalen med én gang på Min side. AutoPASS-avtalen er personlig. Hvis du tar ut brikken, men ikke sier opp avtalen, må du fortsatt betale for passeringene til den gamle bilen.

    Les mer

  • Endre opplysninger på din avtale

    Du kan enkelt endre avtalen din ved å logge inn. 

    Husk at du selv er ansvarlig for å oppdatere dine opplysninger som kjøretøy og postadresse.

    Merk at avtalen og bombrikken er personlig, du kan derfor ikke endre navn på selve avtalen. 

    Logg inn

  • Fordelene med AutoPASS-avtale

    • 20% rabatt eller mer på alle dine bompasseringer i Norge
    • Brikken er gyldig på flere broer og ferjer i Norden. Blant annet Storebælt og Øresundbroen, samt fergene mellom Rødby-Puttgarden og Helsingør-Helsingborg
    • 10% rabatt på ferjer som er medlem i AutoPASS Norge
    • Alle dine bompasseringer samlet i en faktura
    • Fordelene timesregel og månedstak

    Bestill AutoPASS-avtale

  • Avslutt avtale på solgt bil

    Har du allerede kjøpt ny bil kan du logge inn å flytte brikken din over til den nye bilen under "Gjør endringer" og "Flytt brikke".

    Hvis du har avsluttet avtalen men vil beholde brikken for bruke den på en ny bil senere, må du velge den inaktive brikken/avtalen under avtaleoversikt og flytte brikken over til ny bil. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken og du kan kaste den som elektronisk avfall.

    Sånn avslutter du avtalen:

    • Logg inn og velg kundeforhold
    • Bla nedover til "Gjør endringer" og velg "Fjern en bil" 
    • Velg brikken/kjøretøyet du ønsker å fjerne
    • Følg stegene
    • Avtalen for kjøretøyet er nå avsluttet

     

  • Endre personopplysninger

    • Logg inn
    • Klikk på ikonet oppe til høyre ved siden av navnet ditt
    • Velg "Innstillinger" og trykk "rediger" for å gjøre endringer

    Du kan endre e-post, telefonnummer, adresse, og legge til fakturaadresse og leveringsadresse.
    Du kan ikke endre navn og fødselsdato, fordi 
    avtalen er personlig knyttet opp mot deg.
    Min side

     

  • Hvordan registrere AutoPASS-avtale med personlig bilskilt

    Du registrerer AutoPASS-avtalen din på bilnummeret og ikke det personlige bilskiltet. Har du ikke AutoPASS-avtale kan du følge lenkene under. 
     

    Privatkunde

    Bedriftskunde

  • Bombrikke til kjøretøy over 3500 kg som brukes i næring

    Det er obligatorisk for kjøretøy over 3500 kg i næring å ha en aktiv AutoPASS-avtale og bombrikke. Hvis du ikke har dette kan du tegne avtale hos Fremtind Service i dag og du vil motta bombrikken innen 1-2 uker. Du kan også få bombrikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen. 

    Bestill AutoPASS-avtale

  • Solgt bil, hva gjør jeg med bombrikken?

    Har du solgt bilen din er det viktig at du endrer avtalen din. Det er ikke nok å bare ta ut bombrikken fra bilen. Ved å logge inn kan du flytte bombrikken over til din nye bil, da vil avtalen automatisk avsluttes på din solgte bil. Trenger du ikke å benytte bombrikken med en gang kan du fryse den. Avslutter du avtalen får du tilbake depositumet, og bombrikken kan kastes som elektrisk avfall. 

    Du kan også kontakte oss så hjelper vi deg.

  • Oversikt over AutoPASS-avtaler

    Min side:

    På Min side har du full oversikt over alle dine avtaler, også de du eventuelt har med andre bompengeselskap med tilleggsavtaler. 

     

  • Jeg har blitt stoppet i kontroll og ilagt gebyr, hva gjør jeg videre?

    Du kan klage på gebyret innen tre uker. Bruk klageskjemaet du har mottatt eller send klagen i e-post eller i brev. Klage sendes til kontrolletaten som har ilagt gebyret, enten Statens vegvesen, politiet eller Tollvesenet. Klagen må begrunnes og legg ved vedlegg som er relevant for begrunnelsen. 

    Her kan lese mer om gebyr for obligatorisk brikke for tunge kjøretøy i næring.

     

     

Kundeservice


Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo

Org.nr: 922 177 724
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...