Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Faktura og priser
  • Kundeservice
  • Kundeservice
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • AutoPASS-avtale

AutoPASS-avtale

Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål om AutoPASS-avtale.

  • Koster det penger å skaffe seg en AutoPASS-avtale?

    Nei, det gjør det ikke. Det er ikke noen månedsavgift eller årsavgift på AutoPASS-avtalen. Du betaler kun et depostitum på kr. 200 for bombrikken i tillegg til bompasseringer du har hatt. Depositumet får du tilbake når du avslutter avtalen din. 

  • Hva er avtalebetingelsene?

    Les avtalebetingelsene her

  • Hvor kan jeg bruke bombrikken?

    Du kan bruke bombrikken i hele Norge.

    • Alle AutoPASS-bomstasjoner
    • Alle ferjer i Norge som er knyttet til AutoPASS for ferje
    • Ferjen Bastø-Fosen mellom Moss og Horten 
    • En rekke ferjer og broer i hele Norden 

     

     

  • Hvor kan jeg få nytt feste til bombrikken?

    Du kan bestille feste til bombrikken på Min side.
    Bestill feste til bombrikken

  • Hvordan monterer jeg bombrikken?

    Hvordan monterer jeg bombrikke 

  • Hva må jeg gjøre når jeg skal selge bilen min?

    Det er viktig å avslutte AutoPASS-avtalen med én gang på Min side. AutoPASS-avtalen er personlig. Hvis du tar ut brikken, men ikke sier opp avtalen, må du fortsatt betale for passeringene til den gamle bilen.

    Les mer

  • Hvordan endrer jeg opplysninger på avtalen min?

    Du kan enkelt endre avtalen på Min side. 

    Husk at du selv er ansvarlig for å oppdatere opplysninger som kjøretøy og postadresse.

    Merk at avtalen og bombrikken er personlig, du kan derfor ikke endre navn på avtalen. 

    Logg inn

  • Hva er fordelene med AutoPASS-avtale?

    • Gyldig i hele Norge, samt over Storebæltbroen
    • Du får fra 10 % rabatt på de fleste ferger i Norge
    • Med tilleggsvtale får du 13 % rabatt over Storebeltbroen hvis du kjører elbil, hydrogenbil eller Euro 6
    • Du får alle dine bompasseringer samlet på en faktura
    • Med AutoPASS-avtale får du fordelene timesregel og månedstak på dine passeringer

    Bestill AutoPASS-avtale

  • Hvordan avslutter jeg avtalen på min solgte bil?

    • Logg inn på Min side
    • Under "Avtale" finner du "Mine kjøretøy og brikker"
    • Trykk på "Fjern et kjøretøy"
    • Velg brikke/kjøretøy som du skal avslutte
    • Trykk «Neste» og følg stegene for å avslutte kjøretøyet

    Hvis du beholder brikken kan du bruke den på ny bil senere, husk da å registrere nytt registreringsnummer når det er aktuelt. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken. Du kan kaste brikken som elektrisk avfall etter at avtalen er avsluttet.

  • Hvordan kan jeg endre adresse, e-postadresse eller telefonnummer på avtalen min?

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på ikonet ved siden av navnet ditt
    • Velg "Profil"
    • Du kan endre e-post, telefonnummer, adresse og legge til en egen adresse for faktura eller brikker

    Avtalen er personlig, så du kan ikke endre navn og fødselsdato. 

     

     

  • Jeg har personlig bilskilt, hvordan registrerer jeg AutoPASS-avtale?

    Du registrerer AutoPASS-avtalen din på bilnummeret og ikke det personlige bilskiltet. Du gjør det enten på Min side ved endre bilnummer på bombrikke, eller bestiller ny. Hvis du er ny kunde, bestiller du det via vårt bestillingskjema 

  • Jeg har et kjøretøy over 3,5 tonn som brukes i næring. Hvordan skaffer jeg bombrikke?

    Det er obligatorisk for kjøretøy over 3,5 tonn i næring å ha en aktiv og gyldig bombrikke. Hvis du ikke har dette kan du tegne avtale hos Fremtind Service i dag og du vil motta bombrikken innen 1-2 uker. Du kan også få bombrikke på tollstasjoner og ferjer langs grensen. 

    Bestill AutoPASS-avtale

  • Jeg har solgt bilen min, hva gjør jeg med bombrikken?

    Skal du bruke bombrikken på en ny bil med en gang, melder du endring til oss, enten via Min side eller ved å kontakte oss. Du kan også fryse bombrikken hvis du ikke skal bytte til ny bil med en gang. Skal du avslutte avtalen kan du gjøre det på Min side eller ta kontakt oss for å få tilbake depositumet. Brikken kan du kaste som elektrisk avfall.

  • Hvordan finner jeg oversikt over bombrikkene mine?

    Min side:

    På Min side har du full oversikt over alle dine avtaler, også de du eventuelt har med andre bompengeselskaper om for eksempel en tilleggsavtale. 

     

  • Jeg har blitt stoppet i kontroll og ilagt gebyr, hva gjør jeg videre?

    Du kan klage på gebyret innen tre uker. Bruk klageskjemaet du har mottatt eller send klagen i e-post eller i brev. Klage sendes til kontrolletaten som har ilagt gebyret, enten Statens vegvesen, politiet eller Tollvesenet. Klagen må begrunnes og legg ved vedlegg som er relevant for begrunnelsen. 

    Her kan lese mer om gebyr for obligatorisk brikke for tunge kjøretøy i næring.

     

     

Kundeservice

Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...