Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Bompengekalkulator
  • Betaling og faktura
  • Kundeservice
  • Kundeservice
    • Ofte stilte spørsmål
      • AutoPASS-avtale
      • Min side
      • Faktura
      • Priser
      • Kunder fra BPS Nord eller Vegfinans
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • Faktura

Faktura

Her kan du finne svar på noen av våre mest stilte spørsmål om faktura.

  • Finn dine fakturaer

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på «Fakturaer» øverst på siden
    • Her ser du dine ubetalte fakturaer 
    • Klikk på «Arkiv» for å se dine betalte fakturaer
    • Velg en periode og klikk «Vis»

    Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du fremover få faktura tilsendt som PDF enten i banken eller på e-post.

    Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.

  • Oversikt over ubetalte fakturaer

    På Min side har du full oversikt over dine fakturaer, betalte og ubetalte. 

  • Betalingsinformasjon for utestående faktura

    • Logg inn på Min side.
    • Klikk på "Fakturaer" øverst på siden.
    • Under "Ubetalte" ser du dine ubetalte fakturaer.
    • Du kan se fakturanummer, forfallsdato, beløp og avtalenavn.
    • Klikk "Se detaljer" for å se betalingsdetaljer.
  • Mottatt faktura på solgt bil

    Den vanligste årsaken er at AutoPASS-avtalen ikke er sagt opp på den solgte bilen. Våre systemer er ikke knyttet opp mot Statens vegvesens motorvognregister, derfor er det viktig at du endrer avtalen din på Min side hvis du selger og kjøper bil. En annen årsak kan være at de fakturerte passeringene gjelder fra før bilen ble solgt og avtalen avsluttet.

     

    På Min side finner du oversikt over fakturaer og alle bompasseringer.

     

  • Mottatt inkassovarsel på gammel faktura

    Noen kunder mottar inkassovarsel som kan ha opprinnelse fra en periode tilbake i tid. Dette er bare et varsel om at faktura vil bli sendt til inkasso hvis faktura ikke blir betalt innen fristen.  

    Hvis du vil klage eller allerede har betalt, fyll ut et kontaktskjema og legg ved dokumentasjon. Du finner kvittering for utført betaling i nettbanken din, kvitteringen må vise KID, dato, beløp og kontonummer. 

  • Hvor ofte sender vi faktura

    Hvor ofte du mottar faktura fra oss kommer an på hvor mye du kjører.

    Les mer om fakturaintervallene

     

     

     

     

     

  • Timesregel

    Med AutoPASS-avtale betaler du kun for én bompassering i timen i ett bomområde som har fordelen timesregel. Prisen for passeringen bestemmes lokalt av bomselskapene.

    På fakturaen ser du alle bompasseringene dine. Hvis du har flere bompasseringer i ett område som har timesregel, betaler du kun for en passering med 20 % rabatt. Resten av passeringene som er gjort innenfor en time er registrert med pris på 0 kr. Det er ikke nødvendigvis den første passeringen du blir belastet for.

    Les mer

  • Månedstak

    Månedstaket gjelder pr. kalendermåned, mens vi fakturerer etter hvor mye du kjører. Vi fakturerer maksimalt én gang per måned, per bil. Hvis summen er lav, kan det gå lengre tid mellom hver faktura. Månedstaket kan derfor ses på flere fakturaer. Antall passeringer og beløp finner du på min side.

    Vil vite mer om månedstak, eller når vi fakturerer følger du lenkene under.

    Les mer om månedstak  Les mer om faktura

     

     

     

  • Gebyr for papirfaktura

    Vi har et gebyr på 49 kroner for å dekke kostnadene knyttet til håndteringen av papirfaktura. Du kan velge elektronisk faktura som et enklere og mer miljøvennlig alternativ. 

    Les mer

  • Mottar ikke faktura i Digipost og e-boks

    Fra og med januar 2022 mottar du ikke lenger faktura som Digipost eller e-Boks. Hvis du ikke velger å motta faktura i en annen elektronisk fakturakanal, blir faktura sendt per post.

    Les mer om elektroniske faktura

  • Faktura uten KID-nummer

    Har du AvtaleGiro får du tilsendt kopi av faktura enten som eFaktura i nettbanken eller på e-post. 

    Dette er en kopi av fakturaen din, og skal ikke betales. Det er derfor det står xxxx på feltet til KID-nummeret. 

  • Forfallstid på faktura

    Det er 14 dagers forfall på faktura og inkassovarsel. 

  • Betalt til feil kontonummer

    Hvis du betaler fakturaen til et annet kontonummer enn det som står på fakturaen, blir ikke innbetalingen registrert. Hvis du ikke betaler til vårt kontonummer innen forfall vil du få tilsendt faktura med inkassovarsel. 

    Lurer du på om en faktura er betalt riktig? 

    Sjekk fakturastatus på Min side

  • Manglende betalingsinformasjon

    Logg deg inn på Min side. Under kategorien "Faktura" finner du oversikt over dine fakturaer. Her finner betalingsinformasjon for fakturaen, samt oversikt over passeringer. 

     

  • Få eFaktura eller AvtaleGiro

    Her finner du oversikt over de ulike løsningene for elektronisk faktura, og hvordan du oppretter det. 

    Elektronisk faktura

Viser 1-15 av 16 artikler
  • Første
  • Forrige
  • 1
  • 2
  • Neste
  • Siste

Kundeservice

  • Ofte stilte spørsmål
    • AutoPASS-avtale
    • Min side
    • Faktura
    • Priser
    • Kunder fra BPS Nord eller Vegfinans


Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo

Org.nr: 922 177 724
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...