Min side
Her kan du finne svar på de mest stilte spørsmålene om Min side.
Her kan du finne svar på de mest stilte spørsmålene om Min side.
Du logger inn med BankID.
Første gang du logger deg inn på avtalen din, bruker du ditt kundenummer og registreringsnummer på kjøretøyet du har avtale på. Dette er for å knytte deg opp til avtalen din.
Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken din. Hvis du får faktura tilsendt som Vipps-faktura, finner du fakturaen din i Vipps-appen.
Første gang du logger inn på avtalen din, klikker du først på "legg til kundeforhold", og så skriver du inn ditt kundenummer og registreringsnummer uten mellomrom på kjøretøyet du har avtale på. Dette er for å knytte deg opp til avtalen din.
Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken din. Hvis du får faktura tilsendt som Vipps-faktura, finner du fakturaen din i Vipps-appen.
Får du feilmelding når du logger deg inn på Min side?
Kommer du til en blank side når du logger deg inn på Min side?
Finner du ikke avtalen din når du logger deg inn på Min side?
Det kan være ulike årsaker til at du får feilmeldingen "noe gikk galt" eller "Accsess denied" når du logger deg inn.
Hvis du beholder brikken kan du bruke den på ny bil senere, husk da å registrere nytt registreringsnummer når det er aktuelt. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken. Du kan kaste brikken som elektrisk avfall etter at avtalen er avsluttet.
Hvis du ønsker å eksportere dine passeringer til en CSV-fil-følger du disse stegene:
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura eller e-postfaktura. Da vil du fremover få faktura tilsendt som PDF enten i banken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
Avtalen er personlig, så du kan ikke endre navn og fødselsdato.
Det finner du under "utslipp og miljøklasse" på Statens vegvesen sine nettsider.
Det kan hende du har flere kundenumre.
Når du er inne på Min side følger du disse stegene:
Du skal da komme rett inn på avtalen din.
Kommer du til en hvit side hvor du kun ser at du kan velge aktør og velge mellom privatperson eller bedrift, men ikke ser avtalen din, kan det være heng i innloggingen. Prøv å logge deg helt ut og så inn igjen.
I noen tilfeller kan det være forskjellig sum på passeringsoversikt på PDF-fil og CSV-fil. Det kan skje hvis det i periden er passeringer som er kreditert eller hvis det er sendt ut ny brikke og det er fakturert depositum for brikken.
I CSV-filen ser du kun det som skal betales, mens i PDF-filen ser du både passeringer som skal betales og passeringer som skal krediteres, og eventuelt brikkedepositum.
Fyll ut feltene under for å starte en chat: