Til innhold
  • Privat
  • Bedrift
  • English
  • Logg inn
  • AutoPASS
  • Faktura og priser
  • Kundeservice
  • Kundeservice
    • Ofte stilte spørsmål
      • Faktura
      • Min side
      • AutoPASS-avtale
      • Priser
      • Kunder fra BPS Nord eller Vegfinans
  • English
  • Kundeservice
  • Ofte stilte spørsmål
  • Min side

Min side

Her kan du finne svar på de mest stilte spørsmålene om Min side.

Maler som viser steg for steg med bilder (PDF, 864KB)

  • Hvordan logger jeg meg på Min side?

    Logg inn

    Du logger inn med BankID.

    Første gang du logger deg inn på avtalen din, bruker du ditt kundenummer og registreringsnummer på kjøretøyet du har avtale på. Dette er for å knytte deg opp til avtalen din.

    Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken din. Hvis du får faktura tilsendt som Vipps-faktura, finner du fakturaen din i Vipps-appen.

  • Hvordan logger jeg meg inn på Min side første gang?

    Første gang du logger inn på avtalen din, klikker du først på "legg til kundeforhold", og så skriver du inn ditt kundenummer og registreringsnummer uten mellomrom på kjøretøyet du har avtale på. Dette er for å knytte deg opp til avtalen din.

    Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken din. Hvis du får faktura tilsendt som Vipps-faktura, finner du fakturaen din i Vipps-appen.

    Får du feilmelding når du logger deg inn på Min side?

    Kommer du til en blank side når du logger deg inn på Min side?

    Finner du ikke avtalen din når du logger deg inn på Min side?

  • Jeg har logget inn på Min side, med får en melding "Noe gikk galt", eller "Access denied". Hva gjør jeg?

    Det kan være ulike årsaker til at du får feilmeldingen "noe gikk galt" eller "Accsess denied" når du logger deg inn.

    • Skrevet feil kundenummer. Kundenummeret finner du øverst til høyre på fakturaen din. 
    • Skrevet feil registreringsnummer. Du skriver inn registreringsnummeret til en av bilene du har avtale på, og pass på at det er uten mellomrom eller andre spesialtegn.
    • Bruker feil type innlogging. Kunder med registrert adresse i Norge skal logge seg inn med BankID. Kunder som har registrert adresse utenfor Norge skal logge seg inn med brukernavn og passord.
    • For privatkunder må første innlogging gjenføres av personen avtalen står registrert på.
    • Hvis punktene ovenfor ikke er tilfelle, forsøk en annen nettleser, mobil eller nettbrett.
  • Hvordan endrer jeg registreringsnummer på avtalen

    • Logg inn på Min side
    • Under "Avtale" blar du deg nedover på siden til du kommer "Mine kjøretøy og brikker"
    • Trykk på «Flytt en brikke»
    • Velg brikke/kjøretøy som du skal endre
    • Trykk «Neste» og følg stegene for å legge til informasjon om nytt kjøretøy
  • Hvordan legger jeg til nytt kjøretøy på avtalen?

    • Logg inn på Min side
    • Trykk på «Registrer nytt kjøretøy» under "Avtaler"
    • Trykk «Neste» og følg stegene for å legge til informasjon om kjøretøy
  • Hvordan avslutter jeg avtalen på min solgte bil?

    • Logg inn på Min side
    • Under "Avtale" finner du "Mine kjøretøy og brikker"
    • Trykk på "Fjern et kjøretøy"
    • Velg brikke/kjøretøy som du skal avslutte
    • Trykk «Neste» og følg stegene for å avslutte kjøretøyet

    Hvis du beholder brikken kan du bruke den på ny bil senere, husk da å registrere nytt registreringsnummer når det er aktuelt. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken. Du kan kaste brikken som elektrisk avfall etter at avtalen er avsluttet.

  • Hvor finner jeg mine passeringer?

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på «Passeringer» øverst på siden
    • Velg ønsket periode og kjøretøy
    • Klikk på «Vis passeringer»

    Hvis du ønsker å eksportere dine passeringer til en CSV-fil-følger du disse stegene:

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på "Avtaler" øverst på siden
    • Bla deg ned på siden til "Avtaleoversikt" og velg kjøretøyet du ønsker å se passeringene til
    • Trykk på "Se detaljer" og velg hvilken periode du ønsker å se passeringene for
    • Trykk så på "Eksporter passeringsliste" og en CSV-fil blir lastet opp. 
  • Hvordan finner jeg mine fakturaer?

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på «Fakturaer» øverst på siden
    • Her ser du dine ubetalte fakturaer 
    • Klikk på «Arkiv» for å se dine betalte fakturaer
    • Velg en periode og klikk «Vis»

    Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura eller e-postfaktura. Da vil du fremover få faktura tilsendt som PDF enten i banken eller på e-post.

    Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.

  • Hvordan finner jeg betalingsinformasjon på utestående faktura?

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på "Fakturaer" øverst på siden
    • I fanen "Ubetalte" ser du dine ubetalte fakturaer.
    • Du kan se fakturanummer, forfallsdato, beløp og avtalenavn.
    • Klikk "Se detaljer" for å se betalingsdetaljer
  • Hvordan ser jeg om jeg har noen utestående fakturaer?

    • Logg inn på Min side
    • Antall ubetalte fakturaer ser du under overskriften «Faktura»
    • Informasjon om de ubetalte fakturaene finner du ved å klikke på «Fakturaer» øverst på siden
  • Hvordan kan jeg endre adresse, e-postadresse eller telefonnummer på avtalen min?

    • Logg inn på Min side
    • Klikk på ikonet ved siden av navnet ditt
    • Velg "Profil"
    • Du kan endre e-post, telefonnummer, adresse og legge til en egen adresse for faktura eller brikker

    Avtalen er personlig, så du kan ikke endre navn og fødselsdato. 

     

     

  • Leter du etter eurokode/euroklasse/miljøklasse?

    Det finner du under "utslipp og miljøklasse" på Statens vegvesen sine nettsider.

    Sjekk oppslysninger hos Statens vegvesen

  • Hvorfor kommer jeg ikke inn på avtalen min når jeg logger meg inn på Min side?

    Det kan hende du har flere kundenumre. 

    Når du er inne på Min side følger du disse stegene:

    • Klikk på profil-ikonet øverst til høyre og trykk så på "velg aktør
    • Klikk så på "Logg inn som privatkunde" og legg til kundenummer og registreringsnummer

    Du skal da komme rett inn på avtalen din.

    Logg inn

  • Hvorfor kommer jeg til en blank Min side?

    Kommer du til en hvit side hvor du kun ser at du kan velge aktør og velge mellom privatperson eller bedrift, men ikke ser avtalen din, kan det være heng i innloggingen. Prøv å logge deg helt ut og så inn igjen.

    • Klikk på det runde profil-ikonet øverst til høyre
    • Klikk på logg ut
    • Logg deg så inn igjen
  • Jeg har lastet ned passeringsoversikt, men summen på PDF-filen og CSV-filen er forskjellig?

    I noen tilfeller kan det være forskjellig sum på passeringsoversikt på PDF-fil og CSV-fil. Det kan skje hvis det i periden er passeringer som er kreditert eller hvis det er sendt ut ny brikke og det er fakturert depositum for brikken. 

    I CSV-filen ser du kun det som skal betales, mens i PDF-filen ser du både passeringer som skal betales og passeringer som skal krediteres, og eventuelt brikkedepositum. 

Kundeservice

  • Ofte stilte spørsmål
    • Faktura
    • Min side
    • AutoPASS-avtale
    • Priser
    • Kunder fra BPS Nord eller Vegfinans

Fremtind Service AS
Postboks 393 Sentrum 
0103 Oslo
 

 

logo fremtind

  • Kontakt oss
  • Om oss
  • Nyhetsarkiv
  • Personvern
  • Forsikring
Design og utvikling: CoreTrek | Publiseringsløsning: CorePublish
Chat med oss

Fyll ut feltene under for å starte en chat:

Loading...