Chat er nede
Kontakt oss via kontaktskjema - vi jobber med å løse problemet.
Her kan du finne svar på våre mest stilte spørsmål om Min side.
Du logger enkelt inn med BankID.
Mottar du faktura fra oss betyr det at du har et kundeforhold hos oss. Første gang du logger deg inn på avtalen din, velger du "aktiver kundeforhold du har fra før" og legger inn ditt kundenummer og registreringsnummer på kjøretøyet ditt. Dette er for å knytte deg opp til avtalen din.
Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken din. Hvis du får faktura tilsendt som Vipps-faktura, finner du fakturaen din i Vipps-appen.
Har du ikke et kundeforhold fra før logger du inn med din BankID og oppretter et privat kundeforhold. Velg opprett et privat kundeforhold, registrer dine opplysninger, og registrer ny bil.
Mottar du faktura fra oss har du et kundeforhold fra før. Bruk BankID når du logger inn på Min side så vi kan knytte deg opp mot kundeforholdet ditt. Velg "aktiver kundeforhold du har fra før", og skriv inn kundenummer og registreringsnummer. Kundenummeret finner du øverst til høyre på den siste fakturaen vi sendte deg. Får du faktura tilsendt som eFaktura eller AvtaleGiro, vil du finne fakturaen din i nettbanken. Hvis du får faktura tilsendt på Vipps, finner du fakturaen din i Vipps-appen.
Får du feilmelding når du logger deg inn på Min side?
Kommer du til en blank side når du logger deg inn på Min side?
Finner du ikke avtalen din når du logger deg inn på Min side?
Logg inn og velg ditt kundeforhold. Under «Avtaler» blar du ned til «Gjør endringer». Her velger du «Registrer ny bil». Følg stegene.
Logg inn
Det kan være ulike årsaker til at du får feilmeldingen "noe gikk galt" eller "Access denied" når du logger deg inn.
Ønsker du å bruke bombrikken i en annen bil kan endre avtalen din. Dette gjør du ved å logge inn og flytte brikken over til en ny bil.
Har du allerede kjøpt ny bil kan du logge inn å flytte brikken din over til den nye bilen under "Gjør endringer" og "Flytt brikke".
Hvis du har avsluttet avtalen men vil beholde brikken for bruke den på en ny bil senere, må du velge den inaktive brikken/avtalen under avtaleoversikt og flytte brikken over til ny bil. Hvis du krysser av for at du ikke skal bruke brikken igjen, vil du få tilbake depositumet for brikken og du kan kaste den som elektronisk avfall.
Sånn avslutter du avtalen:
Hvis du ønsker å eksportere dine passeringer til en CSV-fil-følger du disse stegene:
Trenger du regelmessig kopi av fakturaene dine anbefaler vi å opprette eFaktura. Da vil du fremover få faktura tilsendt som PDF enten i banken eller på e-post.
Hvis du får faktura i Vipps finner du også kopi av fakturaene i Vipps-appen.
Du kan endre e-post, telefonnummer, adresse, og legge til fakturaadresse og leveringsadresse.
Du kan ikke endre navn og fødselsdato, fordi avtalen er personlig knyttet opp mot deg.
Min side
Det finner du under "utslipp og miljøklasse" på Statens vegvesen sine nettsider.
Når du er inne på Min side følger du disse stegene:
Du skal da komme inn på avtalen din.
Kommer du til en hvit side hvor du kun kan velge aktør og velge mellom privatperson eller bedrift, men ikke ser avtalen din, kan det være heng i innloggingen. Prøv å logge deg helt ut og så inn igjen.
I noen tilfeller kan det være forskjellig sum på passeringsoversikt på PDF-fil og CSV-fil. Det kan skje hvis det i perioden er passeringer som er kreditert eller hvis det er sendt ut ny brikke og det er fakturert depositum for brikken.
I CSV-filen ser du kun det som skal betales, mens i PDF-filen ser du både passeringer som skal betales og passeringer som skal krediteres, og eventuelt brikkedepositum.
Fyll ut feltene under for å starte en chat: